Thursday, February 17, 2011

reformasi sudah merebak

11.30 malam..
mata dah semakin nak rapat..walau tangan sibuk...
refresh page dramasub.com dan dramacrazy.net....
for my weekly dose of korean drama...
setiap rabu dan khamis d korea sedang d tayangkan "my princess"..
jam 9 waktu korea; jam 8 waktu malaysia..
kebiasaannya drama itu akan d upload ke laman web dalam jam 12....


"treeeettt"...
sms masuk ...tangan mencapai..sambil ligat memikir si pengirim...

"gud nite"
"esok tolong hadirkan diri masa tazkirah. untuk sesi rusuhan"
"harap dapat beri sokongan"
"apit"

pendek je sms dari apit, student form 6 aku....
setiap pagi khamis dan selasa..ada waktu tazkirah d dalam jadual waktu form 6
rusuhan apa nie??? pantas aku menaip meminta kepastian....

"tentang t-shirt form 6"

7.30 pagi..
kalut aku keluar dari kereta, parking d tepi blok baru...
kiri dan kanan tangan penuh dengan beg....
tetiba dari jauh nampak tangan2 yg melambai....
apit, eg, zakuwan...dengan yassin d tangan..sibuk melambai mengajak aku turut serta
pantas aku tunjukkan beg2....

rusuhan akan berlaku dan aku d jemput...
kena pantas begerak ke pejabat....

seperti d jangka..mat opie bangun menyuarakan bantahan...
t-shirt yg d reka cantik akhirnya bertukar seperti t-shirt pekerje stesen minyak...
bengang muka PK ting 6...
aku diam, malas nak bersuara,
kerana aku sudah tentu d label sebagai penghasut..

tapi aku berbangga..
melihat ikatan kuat semua pelajar prau...
kesepakatan mereka mampu dan berjaya mencapai apa yg d hajati..
mereka juga matang dan tenang...
menyuarakan point2 dan hujah.....
bantahan mereka ada isi..bukan hanya sekadar cakap kosong...

ini yg cikgu rasa bangga..
mereka bukan hanya penghias bilik darjah...
tapi mereka mampu memimpin dan mampu menyuara pendapat...
bersatu bersama x tinggal rakan....
tahniah!!!!




No comments:

Post a Comment