Thursday, February 3, 2011

my journey through tickets....II


tinggal d twickenham, 20 minit dengan keretapi ke london..
membenarkan aku mengalami pelbagai jenis hiburan..
namun, kerana kesempitan duit scholarship...
hidup kitaorang d sana selalu d penuhi dengan kerje part time...

dengan scholarship yg ciput..kena la berusaha untuk hidup...
seawal 6 pagi, aku dan beberapa kawan sudah berjalan kaki ke Richmond college...
part time sebagai tukang cuci....selama 2 jam setiap hari....
petang jam 6 selepas kelas, kami berpecah ke haluan masing2...

aida ke Alldays, kedai serbaneka 24 jam sebagai cashier
fizah ke opis sebelah hostel sebagai cleaner,
annie ke McDonald....
dan aku ke St James Independent Boys School....sekolah private d tepi river thames..
kerje keras ini d lakukan semata2 mencari wang poket
untuk shopping dan berjimba-jimba.....

yelah, bak kata pakya..
bukan senang nak sampai ke tempat org, bila dah sampai..cuba alami segalanya.....
jangan asyik nak pikir rumah je, aku balik kejap cuti summer pun pakya marah..rugi katanya..
tapi, aku x pernah menyesal dengan 2 tahun d sana..
banyak yg aku dah tengok dan alami....

bukan apa, tetiba jadi sentimentol pada kenangan lama bila ada student komen...
student nie baru je kenal rapat dengan aku tahun nie...
terkejut die bila tahu aku pernah belajar d luar negara...

"teacher asyik minat cite korea je..sapa sangka teacher pernah duduk uk"...







minggu pertama sampai london...minggu orientasi
college bawa kitaorang ke parliament. teruja dapat masuk ke dalam..
kemudian bawa kitaorang ke BBC..tgk rakaman satu game show...
tapi yg paling best, ann brumfit bawa kitaorang ke Globe theater
tgk shakespeare's Henry The Fifth....



london x leh d pisahkan dengan musical...
Les Miserables based on Victor Hugo's book...
semangat tgk revolusi france....



pernah tgk x...
semua karya2 shakespeare d gabung dan d persembah dalam masa 2 jam??
hahaha kelakar, hanya 3 org pelakon dan prop yg mudah2 je...
x kering gusi,



yg nie yg paling aku x dapat lupa...
actually, aritu aku dengan member Janet ke Chinatown cari barang dapur
beli kicap kipas udang, perencah nasi goreng adabi, serai, buah lai..
on the way balik, Janet sesaja singgah..
tgk2 ade 2 tiket baru d pulangkan...
hahahahah...
tgk Phantom barang dapur d kaki



concert??? london nie memang la..top!!!
venue wajib: wembley stadium dan wembley arena
masa zaman tu boyzone baru naik..menggantikan Take That..
ingat lagi, kitaorang suruh Yee Fuang hafal lagu2 boyzone..
die nak join, tapi x pernah dengar boyzone..
mana ada org pegi concert duduk diam???



concert nie paling teruja..
menggabungkan artist yg kitaorang minat masa tu...
lenny kravitsz, stereophonics, black crowes..
dan paling d tunggu...
even diorang dah senior citizen..........aerosmith...
masa concert nie lah, d wembley stadium...
aku dan janet d gelakkan oleh maz kerana kitaorang x cukup tinggi...
nasib mat saleh sume paham why both of us kena stand atas kerusi...
hahahahahah






aku memang die hard fan celine dion........dan aku x malu nak mengaku..
before fly ke uk, aku dah target, aku tetap akan cari peluang nak tgk die live..
bayangkan, bila die announced yg die nak buat world tour
sebelum die berehat selama setahun...
cepat aku tepon book tiket...


ini lah kehidupan glamour kitaorang..
sebelum balik ke realiti menjadi tukang cuci...
berus toilet, mop lantai...lap cermin...
even tukar tisu paper and hand towel pun aku cekap...

sebab tu aku sangat hormat dan respek
makcik pakcik tukang cuci dekat shopping mall...
kalau diorang baru mop lantai, aku x akan pijak, aku sanggup pusing ke arah lain...
sebab lantai yg baru d mop..mengingatkan kembali..
saat2 aku bergaduh dan kejar anak2 mat saleh d st james boys school...
suka slide lantai yg baru aku mop...
puas hati bila aku kejar and bagitau dengan warden die...
revenge berjaya bila die kena pulas telinga ..
amik kau!!!!


No comments:

Post a Comment