Sunday, April 11, 2010

parlimen or perli-man?

aku suka baca dan ikut perkembangan politik
entah...sedari kecik sampai sekarang...
tapi aku neutral....
x pernah masuk mana mana pihak....
dan semestinya undi aku adalah rahsia...

kenape aku suka politik???
aku suka tgk gelagat orang politik nie....
ade yg bebetul ikhlas....masuk politik sebab nak perjuangkan rakyat..
ade yg hanya pandang..keuntungan yg boleh d capai bile d atas....
ade yg join kerana yakin mampu mengubah sesuatu...
bermacam niat yg ade....

tapi ..personally
aku tgk sekarang dah berubah...
org politik mcm dah x de arah.....
sibuk nak menjatuhkan sesame sendiri....
maka keluar la istilah yg kadang org2 kampung x paham...

"napolean kecil"....firaun kecil".......

"99% of politics is deciding whom to blame"...

tu la.....
sibuk kan mencari salah orang lain.....
helloooooo!!!!!!!
rakyat dah bagi korang tiket masuk parlimen....tolong la perjuangkan nasib kitaorang...
nie....macam budak sekolah.....bergaduh x henti.....
perangai mengalahkan budak sekolah rendah.....

pastu sibuk pasang satu lagi.....
"erm...datuk dah tegur, baju i singkat sangat...x sesuai sebagai status i isteri ahli parlimen"..

meloya aku baca...caption pada satu gambar artis nie dgn hubby YB die.....
aku x salahkan artis tu....itu dah memang nature diorang.....
yelah, before dapat tunjuk bakat...kena la "tunjuk" sikit.....kasi up skit...
tapi yg Yb tu......
kalau nak pasang satu lagi...cari la yg berilmu sikit,
yang bila bercakap...ade aura2 ilmiah dan intelektual.....yang dapat melengkapkan keperibadian kita sebagai wakil kepada rakyat.....

nie x....
dah p cari "trophy wife"...
what do u expect??????

so..
jgn marah bile golongan muda x mau daftar sebagai pengundi
jgn marah bile golongan muda x mau keluar mengundi....
jgn marah bile golongan muda buat undi protes...
jgn marah dan tuduh golongan muda lupa sejarah...
jgn marah bile golongan muda buat x heran je......

sebab
kitaorang dah muak dgn "samarinda", "akasia" dan "cerekarama"...





motipnye: hujung bulan ini aku akan ke perli-man, bawa pelajar2 ke sana. aku harap sangat x de insiden2 memual dan memalukan berlaku semasa persidangan nanti. aku xmau generasi students aku give up dgn org politik dan mengabaikan negara.

No comments:

Post a Comment