Monday, April 5, 2010

bila nak sedar????

geram betul aku dgn budak2 kelas belakang d sekolah aku...
datang sekolah kerana nak menyusahkan orang lain..bukan nak belajar pun..

kaunseling ke, marah ke, tegur ke........x herannn...
sakit ati betul menengok kelaku diorang..
tunjuk hebat depan cikgu, mcm la diorang dah mahir sepak terajang hidup di dunia realiti ini....

apa, ko ingat dgn motor sebijik, handphone satu, ko dah hebat???
hello!!!!!!!
sedar la sikit....

hari nie exam...aku dapat relief kelas yg "hebat" nie....
punya la cuak aku nak masuk..sebab last thursday, aku baru je sound,marah and gaduh dgn kelas nie....yelah, aku tgh mengajar kelas sebelah, dihempoknye kerusi kayu sampai pecah!!!!!!
aku pun sound ar...kurang ajar sangat.....

xpe, aku masuk...
exam mula 11.30......11.40 baru ade 3 orang...
mcm aku pulak yg nak amik spm tahun nie.......

11.40 masuk la sorang demi sorang...
tetiba aku dgr...sayup2 bunyi loceng......ceeeeeewwwwwaaahhhhhhh

ade minah "spark" nie...selambe badak pakai rantai loceng kaki...
aku angin satu badan...aku paksa buka...

aku edar kertas soalan..
suruh check semua, arah tulis nama ....

die tulis nama..lepas tu the whole kelas tido!!!!
ya allah!!!! spesis ape pun aku x tau la......

aku cubit sorang2...suruh bangun and jawab...
geram aku....
kenape pemikiran masih mundur even banyak yg cikgu2 dah buat???
kenape masih x sedar, pendidikan lah pemandu hidup kita d masa hadapan????
kenape x de sekelumit pun kecintaan kepada ilmu???

ape yg korang harapkan pada masa hadapan kalau ini yg korang buat???



motipnye: area aku nie even x de 3G, tapi moden. tapi kenape pemikiran bebudak nie masih xmau terima apa yang cikgu pesan??? bile tegur suruh study....tau ape yg di jawab??? "kalau sume org jadi pandai, siapa nak kerje kan bendang? teacher nak makan apa?". to my dear students out there striving to be the best...i salute you!!!! you guys are extraordinary people living an ordinary life.

No comments:

Post a Comment