Tuesday, April 20, 2010

of man and god


yesterday was my "off" day..
this year, my daily life is full of academical activities...
extra classes day and night and weekend..
the only free day for me is monday and wednesday....
*sigh*....

yet, i am happy..
the extra classes bring income to me....
thus extra allocation for fun time...

yesterday debab and me went for a movie..
'clash of the titan"...
wow....the plot was fast, no mushy mushy love scene and the subject facinated me...
zeus, medusa, haedes....
names that frequent to our ears yet a bit misty bout their existance...
so...
i really enjoyed the movie...


movie, cinema and wayang...
aku memang suka tgk wayang...
i have lots of favourite.....

dulu zaman student..aku dgn kawan baik ilya...
pasti akan terpacak depan wayang for latest movie...
tempat wajib...
wayang rex dekat petaling street and wayang apa tah...
depan hotel federal on the way to bukit bintang...

now,
wayang wayang tu sume dah x de...
semua movie baru akan masuk ke cinema d malaysia on thursday...
normally akan ade midnight show and morning show a week earlier...to promote the new movie...
so, aku dgn ilya akan pasti berada depan kedua-dua wayang ini to be the first to watch the movies....
lepak depan wayang pukul 8 pagi....seronok sangat..
tgk uncle tua wayang rex...sapu sampah...
tgk org dbkl sapu sampah....tgk puduraya masih kekal sibuk....
i enjoyed KL at that time....
ini semua masa tahun 1994-1997...

1994-1997
zaman KL masih suci murni dari pendatang tanpa izin...
jalan kaki dari puduraya ke sogo...sangat best..
rasa selamat je...

balik malaysia tahun 1999...
adui...semak ...
semak perut, semak dada dan semak hidung....
they are everywhere....
x heran orang dan x hormat orang...
aura busuk ketiak...ya allah....menyucuk...

masa tu aku tekad...
KL bagi aku adalah semak...
even KL adalah kampung halaman aku....tapi bagi aku semak...
even KL banyak attraction die....tapi bagi aku semak....

aku x dapat rasa sense of ownership bila berada d KL..
aku rasa mcm aku tenggelam dgn aura aura asing....
aku lebih selesa sebagai orang kampung.

clash of the titan..
is about believing in yourself...
believing the willpower in you...
and accepting kekurangan diri yet never deter urself to be great..

aku harap aku dapat jadi mcm persieus...
half man , half god...
yet..
he chooses to be a man...
to be a real man...



sebab tu aku suka ajar poem "if" by rudyard kipling.. sajak tu sangat membantu students aku memotivasikan diri untuk menjadi yg terbaik....

No comments:

Post a Comment