Thursday, April 29, 2010

anak-anak bongsu hj zakaria





the clan
aku ingat lagi zaman kanak-kanak aku..
memula duduk d rumah kecik d tepi pekan kepala batas...bila rumah sekarang dah siap, baru la merasa duduk rumah besar 2 tingkat.
zaman kanak-kanak aku d penuhi dgn aktiviti akademik. sebelum hj zakaria keluar kerje, die akan bagi kerje rumah dekat aku. tulis karangan, cari meaning perkataan bahasa inggeris, hafal asma ul husna. bila die balik kerje, lepas maghrib, die ajar mengaji dan check kerje rumah kami semua, termasuk aku yang x sekolah lagi..
oleh sebab itu, aku cuma merasa masuk tadika 4 bulan je....sebab die kata aku dah cekap sebab die ajar.
hj zakaria nie garang...
kalau malas and buat perangai...merasa la rotan dan tali pinggang..
paling kerap kena, abg chik...
die dgn abg chak..dari kecik x pernah baik...
x boleh duduk sekali..ade je isu nak berkelahi....
selalu la..ade aksi buku library kena campak keluar, paper exam kena rendam dalam air and kena paksa minum sebab tulisan buruk...macam macam denda kitaorang merasa....
ayat hj zakaria mudah je..
"siapa xde ijazah, bapa x kan bagi harta sesen pun".....
waktu tgk tv d catu...
satu je program tv yang die bagi tgk....McGyver...
ganas sungguh hj zakaria...hjh norriah pun x berani..
kalau weekend, suratkhabar die akan sorok. pukul 12 baru die bagi baca.
fius plak tv die akan buka, x bagi aku tgk tv. tapi selambe badak aku beli spare..hehehe
macam2 die buat untuk disiplin kan kitaorang supaya lebih fokus pada study
2010
"jupa, PTPTN si gemuk kena tahan..result bawah 2"
"la, pastu nak bayar dgn apa?"
"bayar duit die la, bapak xmau bayar".......
"jupa, ko tau, si gemuk tu x heran tepon minta duit"
"la, mak xbagitau pasai surat PTPTN tu"
"bagitau, rilek je"
"siap tanya mak lagi...agak2 haji tu nak bubuh duit bila? hahahahah"
"tapi bapak ko dah jerit xmau masukkan duit"...
keesokan hari...
"jupa, lepas subuh start motor terus bubuh duit si gemuk..hahahaha"
bak kata housemate aku..merangkap anak bongsu no 3 dari bawah...
"alah, kata je xmau masukkan duit...kang bubuh juga"..
heheheheheheheh..
mudah rezeki anak-anak bongsu hj zakaria..
tapi yg aku respect dekat anak-anak bongsu die nie....garang mcm mana pun hj zakaria..
TAK HERAN!!!!!!!
selambe je...kadang baru lepas kena pukul..bleh makan sebelah menyebelah...cuit2 kaki..
heheheheheh......
hj zakaria dah x segarang dulu....tambah dengan cucu-cucu yang telah kitaorang orentasikan menjadi pewaris ke"gedik"an kitaorang hahahahaha

No comments:

Post a Comment