Monday, January 3, 2011

my first day of 2011


3rd january 2011
7.15 am....
hari pertama sekolah...

dengan mood garang..
aku sengaja pakai baju merah....
niat hati..
aku preparing myself untuk berjuang...war!!!!
dengan niat tersebut..
aku kuar rumah...

luar suasana basah, hujan lebat...
dalam hati, x de langsung semangat nak ke sekolah....
"aku mesti fight untuk dapat balik kelas aku!!!!"
"dah selesai..baru aku mulakan persekolahan 2011 nie"...
itu je aku dok chanting dalam hati....

29hb december 2010
aku dapat tau sesuatu yg menyentap ati aku...

kenapa aku perlu sacrifice kelas aku....

pehal??????
tinggal 4 bulan nak exam muet..
memang aku nak all out dengan budak aku...
dah banyak aku buat dengan diorang last year......

aku tau..
pk aku dah buat yg terbaik...
tapi mesti ada tangan2 gatal yg masuk campur......
terus aku jumpa pk aku...
dengan suara yg aku usaha control....
masa tu bercampur baur perasan aku...
amarah yg amat, sedih yg amat, frust yg amat...
...
frust sebab tahun baru aku bermula dengan aku kena fight.
aku suarakan ketidakpuasan hati aku...

dalam hati aku x heran...
bukan nak kata aku hebat..
tapi aku tau, aku ade hak fight untuk kelas aku...
aku kesian pikir bebudak tu..

aku dah buat yg terbaik last year...
aku ada hak teruskan tahun nie...
4 bulan je before muet 2011....


7.25 pagi
kete aku parking depan pejabat..
dengan semangat waja nak berjuang..
aku ke pejabat, untuk kehadiran....
sebelum ke PSS...
aku nampak pigeon hole aku ade kertas.....

yesss
jadual waktu baru untuk aku..
ada tandatangan PK....
excited sangat, tq sangat
syukur sangat...
aku janji aku akan buat yg terbaik...

tq, cikgu ghani!!!!!!!!

2 comments:

  1. ur blog make me smile. thx~

    ReplyDelete
  2. am glad!!!!

    am not perfect...and try my best not to be rude to others.....yet, there always someone, something somewhere that constantly testing my patient.....

    hope u have a wonderful year ahead...god bless..

    ReplyDelete