Tuesday, August 31, 2010

preeeeeettttttttt

preeeeeettttttttttttttttt
preeetttttttttttttttttttttttt
ppppprrrreeeeeeeeeeettttttttttttttttttt
preeetttttttttt
preeeeeetttttttttt
pppppreeeeeeeeeeeettttttttttt
preeeettttttttttttttttttttttttt

31 ogos 1957, tunku melaungkan "merdeka" sebanyak tujuh kali.....
di sambut dengan sorakan dan laungan yg sama oleh rakyat tanah melayu....
dengan air mata dan semangat.......

30 ogos 2010, laungan merdeka d ganti oleh bunyi mat rempit memulas minyak motor......
d sambut dengan aksi "willy" dan "wekang"......
d sorak pulak oleh penonton d tepi jalan........
ini lah realiti nya...
bila aku meninjau d sekitar aku malam tadi...

sambil mulut becok mengata budak-budak lembab yg rasa diri mereka hebat.....
aku persoal balik...merdeka kah aku tahun nie?....

yess...tahun 2010, aku amat2 merdeka....
setelah 2 tahun aku miserable dengan seorang makhluk allah nie....
akhirnya tahun nie, dengan support dari hjh norriah,kawan2,debab and even my students
aku dah mampu bebaskan diri dari makhluk itu....
now aku dah paham...kenapa org kata.....
tiada seserong pun mampu merendahkan dan memperkecilkan diri kita....
kecuali kita membenarkan die berbuat begitu...

merdeka tahun ini...aku dah mula jumpa kekuatan aku untuk melawan musuh....
kekuatan itu rupanya ade dalam diri aku......
just be strong, know what you do best....and deliver......
it definitely will shut their mouths....

after a year struggling alone fighting this person...
akhirnya, boss aku dah nampak kebenaran yg selama ini aku cuba sampaikan ...
setelah die sendiri mengalaminya...baru lah die paham kebenaran nya...
syukur....
memang aku mulut becok...tapi aku x pernah menghasut dan menyampai cerita....
keburukan, kekasaran dan kepedihan yg makhluk tu buat pada diri aku...
aku diam kan....
biarlah...esok lusa, orang akan nampak dan alami sendiri..
esok lusa...die sendiri yg akan memperlihatkan sisi gelap perangai die....
sebab hjh norriah dah pesan....

"kalau ko lawan org yg bodoh mcm nie, ko tu 3 kali ganda bodoh dari die".....

semalam, makhluk tu buat hal lagi...
memaki hamun dan marah sorang cikgu baru yg sangat baik...
kesian cikgu baru tu...hampir menangis....
see....aku x perlu menjatuhkan darjat aku sebagai manusia berilmu
untuk menentang die, mempertahankan diri aku....

so, bila aku tgk mat rempit yg cuba buat statement.."kami hebat" guna "wiley" dan "wekang"...
i feel proud that i manage to handle that person on my own..
my style......because i am free.....
i am free to make my own decision.....
yg penting.....
aku merdeka dari jadi orang bodoh yg xde ilmu.....






nape mat rempit sume muka separuh masak je???? aku rasa mat rempit nie ade self issue...diorang rendah diri sebab x hensem...so mereka menggunakan motor untuk menonjolkan diri mereka......

No comments:

Post a Comment