Thursday, August 5, 2010

po'ke

tahu apa itu po'ke?

binatang mcm cicak yg selalu ade dekat pokok...

selama nie aku x heran kan sangat binatang nie...

tapi minggu nie...aku cukup geram dengan students aku...

gara2 po'ke......



minggu nie...asal aku masuk kelas je....

budak lelaki sume sembang pasai po'ke.....

suruh buat ayat, mesti nak kaitkan dengan po'ke....heran aku....



bila tanya...

"teacher tau tak, kami la pulun nak tangkap po'ke...dapat banyak duit!!!"

"tambah kalau dapat yg berat skit...boleh dapat dalam rm300 ke rm400"



patut la bila suruh ke pss..lambat je sampai...

rupanya sempat meneroka kawasan usha po'ke...

geram nye aku.....

suruh guna dictionary cari makna..sibuk cari nama inggeris untuk po'ke...

adoi..mendidih darah....

yg geram tu...dari sekecit2 budak form 2 sampai la abang2 form 6...

sabar je la aku nie.....



hari nie aku buka harian metro..

ya allah..rupanya aku yg ketinggalan zaman..

harian metro melaporkan org kedah tengah menggila tangkap po'ke untuk djadikan ubat.....







pulun la budak2 tu tangkap po'ke buat duit raya. kena bagitau pak ya, keliling rumah banyak po'ke..hehehhe

1 comment:

  1. Zufa, lama dah kisah po'ke ni,tapi bila dapat ja...org tengah kata x cukup kilo la....jenis x elok la....last2 po'ke tergejut...mati pi...sapa pun x untung...po'ke ni jenis darah gemuruh,takut...waktu tangkap 2 kilo...bila pi jual...timbang semula tinggal 1kilo lebih ja....yg takutnya...kalau dia gigit mau masuk hospital...bisa tau.....Nam omputihnya GECKO....

    ReplyDelete