Sunday, August 15, 2010

rezeki org x puasa

aku nak kongsi satu cerita....lucu tapi sedih...hehhehehe
rezeki bagi org yg tidak berpuasa.......

situasi: sebuah sekolah menengah kebangsaan d hujung negeri kedah....majoriti pelajarnya melayu dan minoritinya pelajar siam. seorang guru membawa pelajar tingkatan 4 ke pusat sumber......

"cikgu, mai sat!".......panggil sorg budak siam
"awat nie. cikgu bagi kerje dah kan...ada apa?"

"cikgu, saya bawa nasi lemak pagi tadi 2 bungkus. yelah kantin dah x buka. saya simpan dalam meja dan terus ke perhimpunan pagi."
"bila balik kelas, saya tengok nasi lemak saya dah tinggal satu!"........cerita budak siam
"ish, kucing makan kot"........jawab cikgu die

"tapi, meja saya elok je. kalau kucing, mesti dah tumpah merata2...kucing mana boleh pegang nasi lemak".....respon budak siam tu
"cikgu rasa ade org dah makan nasi lemak kamu nie"......duga cikgu

"em, tapi siapa? melayu semua puasa..kelas nie budak siam sume pegi assembly"...kata budak siam tu lagi
"ok. siapa yg x pergi perhimpunan pagi tadi la... masuk kelas dan makan nasi lemak kamu"......cikgu memberi kata putus......

"x pe la, dah hilang. kamu anggap kamu bagi derma la dekat sesiapa yg makan"..cikgu cuba memujuk budak siam tu tadi....
"erm...erm....erm... saya x kisah sebenarnya cikgu.....tapi........tapi........tapi........ saya risau benda lain nie cikgu".
"apa?"...tanya cikgu



"SEBAB NASI LEMAK SAYA TU BERLAUK KAN DAGING BABI"........





heheheheh ...burrrpppp~~!!!!!........amik kau!




2 comments:

  1. muahahahahhaha....only u can write like this.....hahahhahahha

    ReplyDelete
  2. NET!!!!!!!!!!!!!

    hahahaha....life as a teacher..jumpa mcm2...

    ReplyDelete