Friday, June 11, 2010

my students and FB

i am quite open with my Facebook..
i accept those whom i know...family, friends and students....
sometimes bila kita accepts students..we could see the different side of this world...
org dewasa, rakan2 lama aku lebih banyak tertumpu pada keluarga, sometimes menggunakan FB untuk menyatakan pendirian dalam politik atau menyuarakan rasa hati..untuk kebaikan bersama...
tapi students....pemikiran lebih mudah.....
tgk saja cara penulisan mereka...penggunaan singkatan yg kadang2 susah dpahami oleh org dewasa....gaya bahasa mereka juga lebih kasar dan berterus terang....xde lagi usaha nak "berlapik" ayat.......

FB juga dgunakan untuk mempromosi diri sendiri.....heehehehhe
golongan dewasa, tahap kesopanan gambar profile adalah terkawal.....
senyum sikit je, x lebar sangat, kadang gambar d ambil dari sudut pandangan tepi, bagi x nampak tembam...heheheh (done that)...make up nipis..sesuai dgn usia......
ataupun letak gambar lain selain dari muka sendiri.....
kalau students, ya allah.......kejap gambar pakai tudung...kejap x pakai pulak....
kejap gambar sopan ala2 ct nurhaliza...kejap dah tukar pakai spek besar paris hilton.....
make up???? perrrggghhhh....jgn cite la.....

satu lagi yg aku kelakar dgn student d FB ialah..status....
status sentiasa bertukar2....kejap single......
1 week after that...dah in a relationship.......tanpa nama..kenkonon rahsia..
3 hari pastu adelah nama.."in a relationship with A"...
3 hari kemudian...patah balik jadi single.............yg kelakar nye
3 hari kemudian status jadi "in a relationship with B"......
OMG!!!.....cinta begitu murah bagi students aku....hahahahahahah

adoi.......
kelakar juga aku tgk students aku.....
kadang ade students yg paling nakal nak add aku......
masa dalam kelas dgn aku, melawan, xmau ikut cakap....tetiba nak add...hehehe
ade students yang dah berjaya masuk U...tapi sombong dgn cikgu die d FB...lantak la.....
tapi apa2 pun......
kelakar kan...coz, once upon a time....
aku pernah juga jadi student...aku rasa aku sebagai student sure kelakar mcm nie...
serabut mcm nie.....
pikir benda dgn mudah....
cakap main lepas ...x pikir akibat....
nasib x ade FB masa zaman aku....kalau ade, sure cikgu SMKA Irshad and MRSM dok gelakkan aku juga....hahahahha



tgh pilih pic nak jadikan profile pic...tapi sume gambar depan.....kenseeelllllllll.......
T...E...M....B...A...M

No comments:

Post a Comment