Saturday, June 12, 2010

aku dan bola sepak..


demam world cup dah bermula...aku rasa semua blog mesti akan sentuh topik nie...


aku x minat bola. period.

game bola yg aku pernah tgk sampai habis ialah semasa final euro cup antara manchester united dgn sapa tah masa dekat london. tahun tu diorang menang treble.....

itu pun sebab tv dah xde program lain...lepak atas katil, duduk dalam duvet, tepi heater.

kedua, teman debab tgk game perlis lawan mana tah dekat stadium kangar. actually p stadium sebab ade pasar malam...tgk2 ade game. apa lagi, beli tiket terus tgk. debab semangat je tgk....aku plak picnic!!!... burger daging, keropok lekor dan air tebu... sedappp.....


bagi aku, bola nie biasa2 je...tapi x tau kenape org fanatic sangat..
even di UK siap ade pepatah "football is a religion"...
kalau dulu2 world cup xde makne pun dekat aku...
tapi sejak ade diehard fan man utd die rumah nie...baru ade aura bola masuk dalam rumah...

tapi ade benda yg aku meluat pasai world cup nie....

1. cara tv nak tarik penonton........aku ingat lagi, last world cup, ade stesen nie amik pompuan2 dan celebrities sebagai panel membincangkan world cup.. x paham aku, dah xde bijak pandai bola ke d malaysia nie?? patut la bola sepak x membangun d malaysia. mcm kata housemate aku, player malaysia lebih banyak keluar dalam URTV dan MANGGA...heheheh. mcm mana public nak take it seriously pasal bola bile camera lebih tertumpu pada jeans ketat saiz 26? yg artis plak, sure main2 baling bola, tangkap bola....adussss......


2. drama bertemakan bola...aku agak dah, RTM wajib memulakan langkah nie...petang tadi, sementara tgh tukar DVD korea, remote Astro aku tertekan 102...ade "Ayu bukan Manis"....
heheheehhe...cite budak pompuan semangat nak main bola...ala2 "Bend It Like Beckham"... sekarang aku nak wait slot cerekarama plak...kot2 mengikut jejak 102...


3.apa yang dkatakan demam bola......mcm kata housemate aku, akan lahir pompuan2 yg semangat meletakan nama pemain bola d hujung nama mereka. pastu rebut2 beli jersey bola and pakai ronda town...kira2 nak tunjuk die up-to-date la dgn current issue...heheheheh


4. jeritan GOL!!! d taman perumahan aku......adoi mcm die sorang ade tv, mcm die sorang je paham bola, mcm die sorang je tgk bola. tgk diam2 dah la. housemate aku rilek je tgk bola....selambe je...just tumbuk2 je carpet...ini siap jerit satu taman.....
mcm baru sekejap tadi, jerit x sangka. yg kelakar, bila anak die nangis kuat2, siap jerkah dan herdik suruh diam....Helloo!!!!....bapak borek anak rintik la.....mana tau, anak die nangis sebab team die x gol..


apa2 pun world cup dah mula. d Facebook, kawan2 dah mula komen tentang hubby masing2...ade yg dah pasang "khemah" (tilam, bantal) depan tv, ade hubby yg tido pun pegang remote tv.....mcm2 kerenah..


Maradona, sebagai jurulatih Argentina, dlaporkan merayu supaya pemain mengamalkan fair play. jgn jadikan world cup mcm rugby match. menurut beliau, permainan kasar akan mencederakan pemain2. oleh itu, ini akan mengagalkan sesuatu team beraksi dgn baik. yelah, masuk je padang, tackle dulu semua star players dalam team tu. bile diorang dah cedera, chances untuk menang lebih mudah......bagus strategi nie.....



bayangkan team malaysia qualified ke world cup....agak2 team lawan nak tackle sapa dulu???? sure diorang blur...heheheheh. Mudah je, study dulu semua majalah hiburan d malaysia nie, URTV, MANGGA dan HAI...buat statistic...sapa yg paling banyak feature dalam semua majalah nie la "star player".....opsss no pun intended.

No comments:

Post a Comment