Monday, June 21, 2010

gourmet

gourmet
last weekend, housemate balik penang...meaning, tv akan bercuti bola selama 3 hari..
so, mcm biasa, arah tujuan ke kedai DVD....
last week dah abis tgk "Invincible Lee Pyun Gang"....
so, mcm biasa tegur kakak kedai yg dah jadi best friend...
tokey diepun dah kenal aku....pantang datang je mula la promote cite korea baru...
lepas pikir..aku ingat nak cari cite yg stimulating plak..
asyik tgk komedi je....
pilihan aku last week adalah drama korean tahun 2008, "Gourmet"...
fuuyoooooo...memang stimulating...
both minds and taste buds....
drama nie banyak bagi info menarik...
contohnye....ikan yg segar menghasilkan menu yg menyelerakan..
untuk memastikan ikan tetap segar dah hidup semasa sampai ke kedai...
ade satu titik pada ikan tu, yg bila kita cucuk dgn jarum..akan membiuskan ikan tu...
heheheh betul ke?? or drama tu tipu???
entah la....
drama tu juga menunjukkan perbagai bahagian dalam badan lembu dan anak lembu..
dan bagaimana nak memilih daging yg terbaik untuk sesuatu menu..
secara keseluruhan, drama nie tunjuk kehebatan dan keunikkan masakan korea...
ade satu part tu, tunjuk mcm mana nak buat kimchi....heheheh

satu yg aku suka drama nie...takde part lovey2 and romantik2....
sebab hero die jenis selebet and x romantik langsung....
berbeza sangat dengan hero drama2 korea yg lain....
suka dekat org pun...die buat dek je...
sebab die x de communication skill ..haahah
sebab drama nie lebih tumpu pada perebutan kuasa sebagai chef terbaik.....

cantik??
erm....actually drama nie adaptasi dari mangga terkenal...
kadang aku hairan juga....mangga nampak macam bacaan ringan je...
tapi kalau baca bebetul...banyak pengajaran nye....
mcm GTO,
hari2 terakhir cuti sekolah aku...aku rilek je tgk "gourmet"...
lapang fikiran lapang dada...
sebab cuti nie...aku penuh dgn kelas tambahan...
aku x bias dgn drama melayu...tapi selalu kecewa dgn drama melayu...
sekarang aku mencari drama taiwan plak....sebab bnyak yang kelakar....
drama korea plak...tetap no1...hahahhaha....dulu bile aku dgr lagu korea..org perli. now, sume dah mula gila n kenal SNSD, Wonder girls, Super Junior.......hahahah



No comments:

Post a Comment