Saturday, October 2, 2010

murid lama

tetiba ade msg d Facebook....

"cikgu, ingat saya lagi?"....
tgk nama Hafiz.......tapi bila tgk muka org lain.......

"ish, nie chat kan? tapi nape nama Hafiz?"........
Chat nie pelajar siam, baik dan merupakan pengerusi PBSM sekolah aku, masa memula aku posting 2000. pandai ajar budak kawad...tapi pelajaran tetap no 1...

"dah setahun saya convert".......

Chat dah jadi Hafiz, dah berkahwin dan .....
x pernah lupa Chat, seorang yg baik dan lemah lembut....
susah senang kitaorang masa nak mantapkan PBSM.....
bayangkan...dengan bujet yg x de, kitaorang mampu hantar team untuk lawan kawad daerah..
die sangat passionate dengan PBSM.....
sekarang, dah jadi pegawai dgn tentera, selepas die abiskan degree d uum.....

happy kan bila tgk anak murid kita berjaya???
paling happy sebab masih ingat kita.....


tapi,
selalu nye,
yg akan ingat cikgu dan tegur cikgu...adalah pelajar dari kelas belakang....
sebab tu kadang aku malas nak pegi pasar malam kodiang atau "nat" sabtu kodiang....
kiri dan kanan...ade je menegur....
yg jual ikan, yg jual sayur....yg jual bawang....
sebab aku malu...

malu sebab....
org lain sibuk pilih ikan dan sayur....
aku dah siap beli nasi untuk tengahari..........

"teacher!!!.....siap masak dah ke???".......
heheheheheh..........malu beb...
dengar satu "nat"........


tapi selalu mcm tu la....
yg nakal masa sekolah, yg malas masa sekolah...yg kerap kena pulas telinga n cubit....
yg tu la akan ingat and tegur kita......
yg pandai....
sesetengah lalu buat x kenal.....
ego sangat bila dah berjaya....



yeyeyeyeye........dah ada dapur n kettle baru......
masak??...........tgk la dulu hahahahhaha

1 comment:

  1. Yang dah berjaya jadi org besar2 memang la buat tak kenal cik gu, takut cik gu pi minta tolong pula.so...untuk x kecewa, jgn dok harap sgt tindakan baik dari depa ni.kalau depa ingat Alhamdullillah, x ingat pun x pa la kan....

    ReplyDelete