Friday, October 22, 2010

confidence

debab always comments that i am lack of self-confidence...
yes..
maybe because of my physical..short, dark skin and a bit chubby....

last week and this week...
benar-benar menguji tahap confidence aku...
pertama, buat pertama kali aku d lantik menjadi ketua mengendalikan satu exam..
exam lisan peringkat nasional yg diadakan d pusat pengajian tinggi....
aduss...tanya la debab...
x bole tido aku malam sebelum nya...
takut sangat aku melakukan kesilapan......
takut nak bersemuka dengan calon-calon dan menguruskan peperiksaan di hadapan mereka
dengan penuh berkeyakinan...
akhirnya, sebelum tidor..
aku buat skrip apa yg aku perlu cakap dengan calon dan pemeriksa lain d bawah ku....

selesai exam....
pulang ke sekolah..boss aku pulak ke KL kursus....
waduh..bala..
aku terpaksa melayan tetamu; pengetua, guru besar dan PPD dari sepang...
aku perlu present tentang PSS kepada mereka...
mengeletar lutut bila tgk ade 46 slide powerpoint yg perlu aku persembahkan.....
habis rombongan sepang,
keesokan hari. ketua sektor pula ke PSS....
elok balik je jetua sektor...
rombongan dari sekolah jiran yg d ketuai oleh pengetua nya datang....

keyakinan untuk pengucapan awam aku sangat rendah..
nasib la penyokong setia aku debab sentiasa ada...
nasihat macam2 supaya lebih tenang......

even kerje cikgu...
keyakinan berdepan dengan org aku masih lemah...
aku lebih suka berada d belakang.....

susah nak pupuk keyakinan nie...
sebab die datang dari kita sendiri....org lain x mampu nak beri pada kita......



"Stay The Same"


Don't you ever wish you were someone else,
You were meant to be the way you are exactly.
Don't you ever say you don't like the way you are.
When you learn to love yourself, you're better off by far.
And I hope you always stay the same,
cuz there's nothin' 'bout you I would change.


I think that you could be whatever you wanted to be
If you could realize, all the dreams you have inside.
Don't be afraid if you've got something to say,
Just open up your heart and let it show you the way.


Believe in yourself.
Reach down inside.
The love you find will set you free.
Believe in yourself, you will come alive.
Have faith in what you do.
You'll make it through.

joey Mcintyre

No comments:

Post a Comment