Friday, October 22, 2010

bila tegur, kata kita berlagak

aku nie...
x la cerewet sangat..
cuma bila beli barang, aku pilih bebetul, hanya pilih yg terbaik..
yelah, x mau la dah balik baru perasan benda tu rosak...kena plak datang balik tukar..

tapi, ade satu yg aku x puas hati...
bila kita dah pilih barang dengan hati-hati....
ade je yg akan rosakkan......

1. buku cerita...
aku memang cerewet bab buku cerita aku...
setiap buku cerita aku akan dibalut sebelum aku mula baca...
so, semasa membeli..aku akan pilih buku yg paling cantik sekali..
x terkoyak tepi2 die...x terlipat hujung die.....
tapi,
yg aku geram...bila sampai je dekat kaunter...
cashier tu akan amik pisau....
tanpa lemah lembut terus koyakkan plastik untuk amik bar code di dalam...
pernah..sampai koyak pages buku cerita aku.....
aku geram tol...aku terus tegur dan minta tukar baru....
adaka...beli buku baru yg dah terkoyak pages die.....

2. buah
bila beli buah di pasaraya dan pasar malam...
aku akan pilih yg cantik...x lodoh.....
yelah, main campak2 je d pasaraya tu....
tapi mcm biasa..di kaunter...die main hempuk2 je.....
kalau dekat pasar malam....bila kita serah buah yg dah di pilih dalam raga pada penjual...
die tuang mcm tuang air je ke dalam plastik....
adoi.....

3. plastik berasingan
ade pekerje kaunter nie..kadang tu x peka.....
contohnya...benda makanan die bubuh sekali satu plastik dengan sabun....
roti gardenia aku yg lembut...die buh satu plastik dengan botol sos...penyek la

adoi..
x tegur...barang kita rosak...
bila tegur, jeling balik kita....
aritu debab pernah tegur kakak tesco ...bubuh roti satu plastik dengan pencuci lantai..
bila tegur,,boleh buat main2 plak....
malu la tu...org muda tegur die yg tua....
nasib debab mulut laju....bawa kuar fakta sains..
diam die...



paling mudah tapi payah nak buat...bawa beg sendiri...sokong la kitar semula

No comments:

Post a Comment