Friday, October 22, 2010

minggu bodek - putih merah

tekanan betul aku...
last week dah la tibi asyik dengan belanjawan yg x de bawa rezeki dekat rakyat..
minggu nie tibi dok sibul coverage perhimpunan merah putih....

tapi,
coverage nie ok....untuk org2 yg nak belajar membodek dan mengampu....
mcm mana nak buat pantun puitis tapi pada masa sama membodek melangit....
mcm mana nak berbahas dengan lantang dan berwibawa..tapi penutup sure puji boss melangit....
meluat tul......

kadang apa yg diorang puji tu,....x masuk akal...
contoh..ade menteri2 nie kita tau x buat kerje pun...
yg diorang tahu potong riben rasmi benda je........
tiba2 bila persidangan parti...di puji di julang atas daya usaha....
cieeettttt....patut sekarang aku lebih layan 2days 1 night dari berita....

ada juga amik kesempatan nak membodek untuk jawatan...
kelakar aku tgk tokey pemuda parti merah putih nie berucap.....
gaya dan nada..mcm die lah pejuang bangsa...
tambah bapak mertua merangkap jiran sekampung aku ade dekat bawah...
fulamak....
kalau tgk tu..confirm dapat jawatan menteri...
hahahahahha

tapi, satu je yg aku perasan pasai parti merah putih nie...
sejak boss parti menguasai kerajaan...
ramai org marah and meluat...bukan pada boss...
pada bini boss....hahahahaha

dulu che det jadi boss...
isteri che det cool je..x pernah sibuk and enter frame.....
tapi...dengan bini boss nie....
korang tgk je lah blog politik....
sume komen die....even ada yg meramalkan boss akan jatuh pada PRU akan datang kerana die

ok la...
aku nak tgk tibi n mencatit....
kita perlu ayat2 bodek nie.....mana tau tahun depan aku leh dapat APC lagi......hahahahah




tidak ada kebaikan dalam politik...kalau boleh elak lah dari menceburinya......penuh dengan org plastik

No comments:

Post a Comment