Sunday, May 16, 2010

prk

BN kalah d prk sibu....
kalah setelah menaburkan dan mendermakan berjuta2 ke pelbagai saluran....

aku harap sangat area aku nie akan ade prk..
maklum la, area aku sekarang mcm tengah pending...
aritu dah d istihar kosong....
tetiba court kata x pulak..
area aku nie ADUN seputeh...sekarang d bawah BN..

aku tgk corak prk nie mudah je..
mudah dapat sumbangan..
aku dok pikir..kalau DUN aku ada prk...
mewah tu...

sekolah aku, terutama PSS aku, boleh minta mcm2...
ala, bukan kitaorang nak lelebih....
mcm geng sibu and hulu langat dapat,...
cukup la dgn memberikan apa yang hak kitaorang...

hak kitaorang???
PSS aku menang kebangsaan.hadiah d janjikan RM20ribu...
siang malam PSS aku kerje...
tah dah berape duit abis....
bile menang..hadiah turun RM5ribu...
last2...abuk pun tarak.....
sedih la...nasib kitaorang x patah semangat...
tapi lemah longlai jugak bila tgk.....
apa yang sekolah lain dapat...kerana DUN mereka ada prk....

niat aku mudah je...
duit tu, untuk anak bangsa juga..
untuk capai KPI jugak....bukan nak buat makan angin....
cikgu nie...kalau orang jenis berkira...xmampu bertahan punya...
duit ringgit kuar macam air...

so...
aku harap akan ada prk d DUN aku..
aku harap penyumbang leh bagi sikit dekat kitaoarng.....
kitaorang nak bagi dekat budak2..
duit kemenangan kitaorang tu hak budak2....


jgn putus asa....

No comments:

Post a Comment