Thursday, May 20, 2010

kurang sopan

korang pernah kena tengking d khalayak ramai...???
korang penah kena jerkah d khalayak ramai..????

arini aku nak cite bab kurang sopan and kurang ajar...
sebab..aku tgk dah makin menjadi jadi d sekeliling aku..

aku xpernah kacau orang..orang bagi kerje aku buat..
yelah, hj zakaria pernah kata...
dgn duit rakyat aku boleh gedik2 p london..
so now aku kena bayar balik dgn mengajar anak2 orang pulak..

tahun 2008..
aku nie kira antara muda la juga d sekolah tu..
but in term of seniority..aku kira orang lama...
time tu nak hari anugerah cemerlang..
memerlukan aku berurusan dgn seorang insan
bila aku pegi jumpa die untuk minta benda yang sememangnye area tugas die...
die melenting..die tengking aku tgh2 bilik guru...jerkah aku...
yang heran...aku boleh rilek je....
bukan apa...aku blur....
dalam pala otak aku, aku pikir...pompuan nie pehal?????
tengking and jerkah aku?? emo?????
aku tanya die baik2..
"yang u tengking2 nie nape?"..
di tengking nye aku lagi.....

now,
aku x hadap dgn die....aku tak maaf die sampai bila2...
kerana bila aku toleh lepas kena dgn die...aku tgk ramai cikgu2 tgk aku...
xpe, xpe.....
die hebat!!! die pandai!!!!....biarlah.....biarlah......
berbahagia la engkau dgn perangai engkau tu.....

arini...
ade lagi kes....
tapi malas aku nak cite....
memalukan je....tapi bukan kena dekat aku....
kena dekat HM aku......

sedih aku dgr...
mana pegi budi bahasa???
hidup baru setahun jagung..kerje baru 2-3 tahun....
tapi nak tunjuk hebat??!!!!!!
diri kita hebat sangat ke???


aku cukup berbulu dgn attitude sesetengah cikgu baru....jadi cikgu sebab nak keje senang....pikir la...gaji kita memang dari sumber yang halal..tapi berkat ke????.....debab yang cakap. tapi aku pikir betul juga.

No comments:

Post a Comment