Friday, March 26, 2010

realiti atau realgeli??

ade mcm2 program realiti di malaysia nie.
ade yang original dan ade yang di copy dari luar...
apa2 pun program nie selalunye untuk cungkil bakat and hiburan untuk penonton...

"TEACHER, tgk TIRAI AF x malam td?"
"ooo.. dah mula ke AF? mcm mana, best?"
"alah...boring la...lembik semacam je....tapi yg nyanyi lagu miley cyrus tu best"

bebudak nie...bab komen mengalahkan ogy mat daud....
yg aku heran...xde pelat utara...selambe laju je sebut miley cyrus.....
ooo yang aku dok suruh hafal nama watak short stories for spm..gagap2....
watak dalam THE PEARL tu nasib la bunyi sama dgn ejaan KINO...kot dak ade gagap lagi...

demam AF dah mula...maka akan abis la duit bebudak aku AFUNDI....
em...tapi aku x minat pun.....
tah apa2...aritu aku tgk AWANI...dah report ade pelajar menangis......LELAKI plak tu...
aku pun dok pikir....wa garang AF nie..nangis dah......
tetiba found out...nangis sebab d tegur x pakai t-shirt yang di tetapkan...

ek eleh....ek eleh......
budak smktb....pengetua siap gunting kaki seluar lagi..sebab kecik sangat........rilek je mangkuk ayun tu balik kelas.....no hal....balik rumah jahit balik.....
handphone pengetua rampas..hujung tahun baru amik balik...sengih je kuar bilik pengetua...apa susah...beli baru.....

xpaham aku motip die menangis...syahdu sangat ke kena tegur???
tangkap leleh sampai tahap tu..........adoi....
kalau la semua "lelaki" d sekolah aku tu mcm tu.....
waaaa....tobat tiap ahad masa perhimpunan, syahdu je mcm d pagi raya...
yelah...
time tu la pengetua aku baaaaeeeeekkkk punyyyyyyaaaa sound!!!!!
hahahahaha....

tapi nape sampai menangis???
ish, heran aku......die tau x kata huduh menangis tu???
ke sebab kejauhan dari mak bapak???? xde a shoulder to cry on...bak kata tommy page...(fulamak..old school beb...hahahahha lagu zaman ting 1)
tapi tgk umur....kalau dekat India, dah anak 8......

blur aku...
blur tgk keter"hegeh"an bebudak2 nie.....
u kata masuk akademi....act la mcm student bebetul....
gain viewers respect....buang ke"poyo"an dan ke"pura2"an......
geli ar......

em...
tapi kang komen lelebih, org kata jeles plak...yelah aku x masuk tv...
suara aku x sedap........





motipnye: entertainment nie aku tgk dah mcm politik...kotor. Kena berani buat yg bukan2, kena kadang2 korban kan prinsip dan kepercayaan diri untuk tarik perhatian....yang penting, buat semua nie untuk capai agenda masing2...bukan for common goods...yang sentiasa malang adalah golongan marhaein....aku, kau dan kamu............

No comments:

Post a Comment