Friday, March 26, 2010

jadi cikgu nie memang "best"

jalan2 dgn lemah nak ke tuition......
tetiba...
"TEACHER!!!!!!!!!!!!!!"
lemah semangat aku...ade d jerit nye aku 2 marhallah...kuat benor suara bebudak smktb nie...
"ermm..awat???"
"teacher pengsan x hari khamis aritu?"
"jgn kata khamis, balik sukan tido terus".....hahahahha (jgn tiru teladan ini...tapi dgn student ..aku x plastik okeeehhhh..)
"tah teacher...ramai sangat pengsan......"
erm...erm...ermm
rabu aritu sekolah kitaorang buat sukan tahunan...
aku nie mcm biasa la...doktor sekolah, so dgn peti ubat,lengkap berkasut sukan dan berspek itam Esprit....aku pun selambe badak je dok bawah khemah PBSM....
"okay guys....bile perbarisan masuk padang baru kite join k..now kite lepak dulu..panas"...
5 minit lepas aku cakap..........
"TEACHER!!!!! ade budak pengsan.."...
lah, acara apa pun xmula lagi dah pengsan...???? gedik tol la bebudak nie.......
tapi sebab dan ade sijil PBSM...so kena la kerje dgn ikhlas.......
acara mula....
mcm2 acara..lari, lontar,lompat......
ada lagi acara aku nak bubuh la.........
  1. acara cikgu-yg-dressing-mcm-nak-p-shopping-dekat-tesco
  2. acara cikgu-yg-paling-lama-duduk-lepak-bawah-khemah
  3. anugerah rumah sukan yang paling ramai budak pengsan

hahahahahhaha

itu la, x buat acara dekat cikgu.....melepak je la keje nye.....sakit ati juga...yang kite nie dah abih satu padang meround mengangkat budak pengsan....

"TEACHER, budak pengsan dekat hujung padang"

ala, apasal die pengsan jauh sangat??? jenuh nak angkat tu"

"teacher p angkat pulak, kami x larat"

(eksyen juga bebudak sekarang dgn cikgu die...)

"erm..xpe, kita tgk dulu, kalau die bangun sendiri...kite xpayah p amik"

"betul tu teacher. Jauh tu"

aku dgn bebudak pun fokus dekat budak tu....

dah 3 min. gelabah biawak aku

"JOM!!! p angkat!!!!!!

hahahahaha....memang tension and stress jadi cikgu....cikgu sekolah rendah xpe jugak..tapi sekolah menengah....fuuyooooo...kalu mulut kita x tangkas membalas balik....teruk juga....

tapi satu je aku pegang...respect each other....lu respect teacher, teacher respect lu....lu bising dalam kelas teacher....xpe, sijil berhenti sekolah, dekat column bahasa inggeris tahu la aku nak bubuh apa .....ade CEMERLANG, BAIK dan SEDERHANA......haahahhahahahah

motip nye: kite akan enjoy keje, kalau kite minat keje tu and happy dgn orang keliling....so even ati membara geram tgk ade org tu pakai baju mcm nak p shopping n melangut bawah khemah dari mula sampai abis......xpe.....sad......ba...ra....(sile eje dalam jawi)

4 comments:

  1. tapi sy dpt cemerlang..wakakakka
    that's y la i lap u lbey tc..ekekke

    ReplyDelete
  2. alamak...
    kantoi...student i ke nie???
    tahun bile????

    ReplyDelete
  3. wakakaka...terbaik punyer post...hahaha...
    patut la dapat CEMERLANG...tak sia2 BI SPM dapat A...hua3...

    p/s : cer...tringin ar nak kejer ikhlas tu lagikkk..!!...(kejer gosip sebenarnya..)...

    ReplyDelete
  4. hahaha syidi!!!

    dah berzaman dah cite nie..
    tapi tahun tu, memang ramai ptg pengsan..termasuklah maskot hari sukan.......

    gosip??? itu dah mcm 7/11....non stop

    ReplyDelete