Sunday, November 14, 2010

dentist

reramai org dalam dunia nie...
yg paling aku takut adalah dentist....

ingat lagi zaman sekolah rendah d SRK Hashim Awang..
bila nampak je van klinik gigi kepala batas, semua dah ketaq lutut....
bila nampak je uncle L.Ramlee (ala penyanyi pop yeh2 tu...jiran aku merangkap pembantu klinik gigi kepala batas) pegang kad hijau ke kelas...
semua rasa nak terkencing......

bila uncle ramlee panggil nama..
beduyun la kitaorang naik van ke klinik....
paling x suka..bunyi mesin kecik yg drill gigi before d tampal..
nyilu....
kadang doktor buat kasar..sambil sembang..
kot la nak pujuk2 dulu kitaorang budak sek rendah nie....

ketakutan tu membawa sampai ke besar..
bila besar..lagi aku jumpa dentist x senonoh buat keje..
dah tau org dah akit n bengkak..
die tanpa belas terus cabut gigi tu....
dah la cas mahal....

sekarang aku dah x takut lagi
bila aku jumpa pasangan dentist nie....
very gentle...and always bincang n beritahu apa yg mereka lakukan...
a trip to dentist sudah tidak menakutkan.......

so,
ade beberapa pekerjaan..memerlukan approach yg berbeza...
impak approach itu mungkin dentist tu x nampak..
tapi die telah menukar negative perception yg dah fossilize dalam otak aku....




thank you for the gentleness.....

No comments:

Post a Comment