Tuesday, November 23, 2010

D Day

after 2 years...
this is the day......

hari ni bermula la peperiksaan yg sangat penting dalam tempoh persekolahan
seseorang pelajar...peperiksaan yg akan menentukan masa depan
SPM dan STPM.....

macam mana berdebar calon2 sebelum ke dewan...
macam tu la juga berdebar cikgu2 yg bersama diorang selama 2 tahun...
handphone aku dari pagi kelmarin penuh dengan sms tanya soalan spot....hahhaahah

soalan spot..hehehhe
mudah je aku jawab....study balik soalan percubaan negeri...
kerana pengalaman 10 tahun mengajar..aku dapati soalan percubaan negeri sangat2 hampir
dengan soalan sebenar SPM......
sepanjang tahun nie..aku banyak ke sekolah2 luar kerana SPM......
jadi sebab tu anak murid aku ramai..bukan setakat SMKTB....
aku jadi tenaga pengajar untuk program Gemilang SPM d SMKS...di minta oleh bekas
pengetua aku yg sekarang berkidmat d sana....
nak tolak...segan la pulak...sebab tuan hj Nasir baik sangat......
aku d minta beri teknik menjawab soalan d sekolah agama......
SMA Nurul Islam dan MPK kepunyaan Ustaz Badruddin..........

di mana aku pergi....
semangat pelajar semua sama....diorang tau SPM ini sangat penting..
tiket mereka ke IPTA kerana sememangnya mereka x mampu ke IPTS....
mengajar mereka sangat mudah dan menyeronokan......
termasuk la geng SMKTB......

tahun nie..
mungkin tahun terakhir aku bersama SPM....
sejak berjawatan guru akademik tingkatan 6...masa aku banyak pada muet...
tambah kak su dah jadi PK..masa muet die aku perlu ambil....
dengan 24 waktu Muet.....tambah dengan masa Kolokium dan R&D.....
jadual waktu aku penuh!!!!!!!!

so....
good luck to all SPM and STPM candidates.....
untuk geng SPM : kelas 5K2...kelas 5Teknologi...
untuk geng STPM: kelas PRAU2B.....





sementara menanti Desember..bulan menanda, aku kena p sekolah hari2...adoyaiiiiiiii

No comments:

Post a Comment