Monday, July 12, 2010

peterpan and the lost boys

peterpan of neverland

peterpan atau kadang d kenali sebagai "the boy who wouldn't grow up" adalah karya J M Barrie yg mengisahkan bagaimana budak2 lelaki yg terjatuh dari pram mereka akan d bawa ke Neverland jika tidak d tuntut dalam masa 7 hari.
bebudak nie dkenali sebagai the "lost boys" dan d Neverland, mereka d ketuai oleh peterpan....
d neverland, tidak akan ada the "lost girls" sebab Peterpan tahu..budak perempuan sume cerdik2...xkan jatuh dari pram mereka mcm budak lelaki....
aku suka peterpan..kelakar..tambah bila tgk die cuba tangkap bayang die sendiri....
d disneyworld paris ade ride peterpan...bila naik rasa mcm tgh terbang, mcm wendy dan adik2 d atas langit london..melentasi big ben ke neverland....
itu d paris........lain cite d indon....
peterpan d indon nie..memang ade ciri2 peterpan....
perangai mcm budak2 ... dan definitely x reti nak matang...
tiap2 hari keluar nama2 pompuan yg dkaitkan dengan die...satu persatu keluar...
dengar kata lebih kurang 35 orang dkaitkan dengan video die...
fuuhhhhhh
edison chen pun hanya 6 orang..tiger wood hanya dalam 20 org...
tapi peterpan yang x matang nie....35!!!!!!!
aku kata x matang kerana aku hairan..kenapa perlu rakam???
adakah untuk future references???? ade sessi ulangkaji bila ada masa lapang????
atau video tu untuk confidence booster??? bila tgk terasa diri hebat and very ..very manly??
adakah video tu melambangkan kelakian peterpan yg wouldn't grow up???
aku still x paham kegilaan lelaki dan video seks...ibarat irama dan lagu
hari nie ade lagi 2-3 nama besar d kaitkan dengan video peterpan nie....
cut tari juga d laporkan telah memilih untuk bertudung....
aku salute suami cut tari..tetap terima isteri nya...dgn tegas "die masih tetap isteri saya"...
ini lah lelaki sebenar...
memberi kasih sayang unconditionally....
menerima pasangan nya dengan seadanya..dan ada kekuatan untuk memaafkan kesilapan..
mungkin ada melabelkan suami cut tari dayus....tapi bagi aku..die sememangnya insan yg baik..
bukan calang2 lelaki mampu buat apa yg suami cut tari buat...
perlakuan ini la yg memisahkan antara lelaki sebenar (real man) dengan pengecut keanak-anakkan mcm peterpan....
peterpan....budak lelaki yg tidak akan membesar...
yg tidak matang ...
menyusahkan org je..


yg aku geram.. insiden nie tarnish image "peterpan" d minda kanak2. sepatutnya...peterpan indon tu tukar nama je jadi "beauty and the beast"...ok x?..

No comments:

Post a Comment