Monday, July 12, 2010

dalam kecerdikan ada kebodohan.....

yeeepiiiiii.............
akhir nya south africa mula mengemas stadium2 mereka selepas hampir sebulan beroperasi..
cikgu lelaki d sekolah aku kembali ceria...dan timbunan buku2 latihan yg belum d tanda akan berakhir....
geng cikgu perempuan tersenyum girang....
boleh kembali ke drama2 melayu, korea, cina, tamil dan hindi....
yg penting, x perlu mengemas rumah yg djadikan "port" untuk kenkawan suami tgk bola.....

tapi aku x mau cakap pasai bola..aku x mahir...
aku nak cakap pasai haiwan...seekor sotong bernama paul dan seekor burung......
kenape???
sebab...betapa hebatnya dunia ICT sekarang nie....
kebijaksanaan golongan pemikir yg dlahirkan ..yg d harap menjadi idola untuk pelajar...
tapi smua itu musnah....
kerana..akhir nya manusia ttap tgk dengan pemikiran kuno dan jahiliah..
percaya pada benda karut...
paul the squid..
patut lepas nie jadi maskot or national emblem for spain...heheh
aku rasa ramai kaki2 judi dan bookie akan berpuasa dari makan sotong....
atau membayar nazar dengan buat kenduri berlauk kan sotong....
yelah...
dengan "kehebatan" pemikiran paul..membantu ramai kaki judi kaya raya....

teman sejawatan paul...
the singaporean bird
aku takut and kesian dekat pakcik nie....
takut ramai kaki judi yg frust akan bunuh burung nie....
itu la...kerana mulut badan binasa....
kerana paruh...ramai merana...hahahahhahaha
dunia nie penuh dengan ironi...
kehebatan ICT ... pendidikan kelas dunia...
akhirnya....ini je taraf pemikiran manusia.......
ade org tgk final world cup semata2 nak tgk prediction sapa yg betul.....
nak google tentang squid....nak tau juga tahap kecerdikan squid.....

No comments:

Post a Comment