Friday, April 29, 2011

O. M. G

"pa..u beli M.A.I.D???"
"x paham la....hosmet i baru beli je...."
"kaki novel-cinta-melayu-tebal-ala-ala-kamus-oxford......tapi u???"


sungguh kurang asam statement adik aku nie.....
tapi yes.....
this is just sooooooo not me.......

dari kecik....
pakya banyak dedah pada BI...
before die pegi keje...die assigned satu page buku cerita...
aku kena baca dan cari semua makna perkataan yg aku x tahu....
since that...
tertanam reading habit...most of my siblings love to read.....

dulu, susah nak jumpa novel bahasa melayu..
yg ada hanya yg d tulis oleh sasterawan yg lebih berbunga ayatnya....
latar tempat dan plot nya juga kurang menarik.....
novel melayu mula bangkit bila...
ahadiat akashah mengeluarkan novel beliau....
die lah penulis melayu pertama yg aku pernah baca....

kemudian...creative enterprise..
syarikat yg mengeluarkan majalah humor Gila-Gila...
mengeluarkan banyak novel melayu...
kakak aku suka membeli..membenarkan aku membaca novel melayu...

sekarang..
ledakan novel melayu kembali...
PTS adalah syarikat yg paling aktif mengeluarkan novel remaja....

hari ini...aku juga berjangkit....
akibat beberapa pelajar tingkatan 6....
hehehehhe........xpe...sesekali kita tukar angin kejap...
letih la baca novel english je....

buku dah d balut..........jom baca...
sambil tgk the royal wedding..........will and kate.....

R. I. P DIANA~




No comments:

Post a Comment