Saturday, January 7, 2012

3 hari di sekolah

wokey!!!
minggu pertama persekolahan dah selesai
walaupun hanya 3 hari
tapi letih yg teramat

hari pertama
sebagai guru kelas Prau2a
kena la uruskan kedatangan, urus kelas
walaupun semua pelajar besar, tapi biasalah...cikgu kena gerak mula
kemudian mcm biasa, nasihat berjela untuk hari pertama
"dah ada jawatan jgn sibuk sangat. jgn asyik meeting mengalahkan cikgu"
"dah datang sekolah jgn ponteng"
"walau sudah sampai usia yg dibenarkan merokok...jgn merokok d sekolah"
"agak2 datang tu nak susahkan cikgu dengan ponteng kelas..baik jgn datang terus"
"jgn susahkan cikgu kelas..."
aku direct je...x reti cakap sopan2...berlapik...

so far
kelas aku memang happening la...
biasalah kena dengan jiwa aku....
riuh dengan gelak ketawa dan lawak jenaka
aku suka kelas mcm nie....kalau skema sangat..aku x reti
diorang nie riuh, tapi bila part buat keje...buat...
ok la tu

hari akhir
masuk ke 4K5...kelas terakhir dalam tingkatan 4
mereka hanya mengambil dalam 6 subjek saja untuk spm...ikut kemampuan
jadi jadual mereka banyak kosong..kekosongan di isi oleh subjek BI dan BM
adoi..
dah lama x mengajar kelas selain tingkatan 6
ada 30 org, masa aku masuk dah tinggal 16...bila dah mengajar 30 min
baru cukup semua
yg masuk..ada bau rokok, beg x de buku dan pen
aku agak dah
jadi aku hanya buat game saja.....language game
suka la....bila hanya buat benda yg mudah dan game
lagi 15 minit nak abis masa...aku bagi rehat...wahhhhh senyum diorang

so
tahun 2012 nie...nampak permulaan yg agak tenang dan ok
aku malas dah nak pening kepala
apa org bagi...aku buat je..even aku tau ada yg x kena dan menyakit hati




No comments:

Post a Comment