Wednesday, December 29, 2010

pen merah

sedar x sedar dah sampai ujung tahun..
esok dah ada meeting staff dan pendaftaran ting 1....
apa yg aku buat sepanjang cuti nie???
seperti tahun2 sebelum nye...
aku keje menanda exam.....

kenapa aku suka menanda exam....
it is an annually affair for me...
aku suka sebab menanda memang mencabar otak
dan pengetahuan aku...
kalau x menanda, aku rasa otak aku sebu...
rilek je, x perlu bekerje keras......
bila menanda...bila berhadapan dengan jawapan subjective...
kita mula bermain dengan otak...dengan judgement kita...
kita mula recall sume knowledge yg kita ada..
and kadang kala
we tend to discover that we are lacking in a few areas....

menanda
merupakan peluang untuk mencabar minda....
besides, jumpa rakan2 dari sekolah lain....
yg kita hanya jumpa setahun sekali....
sekali sekala nak juga tgk muka org lain....

meeting them...
terbuka minda juga pada benda baru...
latest happening....
i am lucky sebab most of them...
come from good schools...mrsm, sekolah berprestasi tinggi...
u nampak all their passion in teaching...
their passion in ensuring the students able to grab the language...
memang satisfying...

i always enjoy marking........

No comments:

Post a Comment