Friday, December 17, 2010

goodbye to my beruk

"teeetttt"

"ye, kami nak datang pasang strymix nie"...
"oh, saya x ada...19hb baru ada"
"kalau macam tu kami datang 19hb nie la"....


yes!!!!
after 2 years....
now, it is time to bid farewell to
my dearest berukband.....
my bluecube.......

berukband nie la yg selama ini
berjasa menconnectkan aku dengan facebook....
membolehkan aku baca synopsis the latest korean drama dekat dramabeans..
membolehkan aku melepas perasaan dekat blog....
even
kodiang x de 3G...
tapi die tetap berkhidmat dengan jayanya....
tetap mobile yg boleh aku bawa merata tempat.....

tapi yg buat aku give up....
even dah 2 tahun......
even dah pelbagai kemajuan dan package yg d perkenal oleh celcom...
nape still x leh nak improve service????
jangan kata 3G berukband...line handset dekat kodiang...
sangat la teruk dan x clear.....
lepas tu....
bila dah langgan...mak ai..siap ada limit plak nak guna....
adoi..kedekut betol la diorang nie.....

yg aku lagi geram......
campur dengan hairan......
changlun ada 3G, matrik kedah ada 3G, uum ulu banat ada 3G
arau ada 3G...
apasal kodiang yg dekat tengah2 semua tempat di atas x de 3G????
awat, ingat budak UUM, Matrik dengan UITM arau je ke tau guna internet????
diskriminasi betul la.....
bayar bil same2...coverage and service ciput......

tetiba tahun nie...
ada kempen "jalur lebar".......
amboi3......semuanya nak "lebar" kerajaan kita nie......
kempen nak memakmurkan broadband...
nak meramaikan org guna broadband......

tapi apa guna...
kalau takat iklan nyanyi2 je dekat tb...
tapi
package broadband still mahal....
service mcm apa je.....
so x de makna nye......

before cuti aritu....
sibuk cikgu kelas isi borang...untuk laptop 1malaysia.....
kalau area kodiang...
dengan pendapatan keluarga yg rata2 x mewah....
laptop tu x mampu nak d fully utilize kan....
yelah...
x kan la diorang nak bubuh strymix???? takut x mampu...
berukband lagi la....


apa2 pun...
aku ucap tq la dekat berukband aku....
tapi....
mcm bercinta....
kita dah bagi peluang dekat die berubah...
lama wei...2 tahun aku sabar....x mau juga berubah ....
so....selamat jalan romeo....
aku terpaksa mencari yg lebih baik...
untuk kesejahteraan hidup aku...

No comments:

Post a Comment