Monday, December 27, 2010

apa yg sedap perlis???

aku nak cite..
tempat makan yg aku suka d perlis...
perlis nie kecik je..satu hari dah abis pusing...

kalau nak nasi lemak yg sedap....
korang pergi la ke al-sagoffnasi kandar d jejawi...
lepas sikit traffik light ke JPJ.....
berhadapan dengan aked jejawi yg baru buka.....
kedai nie...ada banyak sub-sub gerai...
selain dari nasi kandar utama die...
ada roti canai, roti jala, roti arab....
ade makcik nie..gerai die jual nasi lemak,
nasi ayam dan pulut ayam....
nasi lemak die..terutama sambal die memang best....

kalau tengahari nak makan nasi campur...
paling terkenal d perlis nie...ialah di kedai
yg nama die anjung keli...
berdekatan dengan institiut perguruan perlis....
sebelah the chicken rice kiosk.....
lauk kampung die, ulam die, sambal die....perrrgghhh...

satu lagi kedai nasi campur yg aku suka..
kedai restoran sarang burung...
on the way ke padang besar...
selepas simpang ke taman ular, sebelah dengan
kolej apa tah..
pelbagai lauk, pelbagai kerabu
ada kerabu pelam, kaki ayam, jantung pisang....best...
paling sedap kalau order jus buah die....
epal, tembikai, oren....
pekat dan padat...memang pati buah sungguh...

perlis nie terkenal dengan ikan bakar...
ramai suka ke medan ikan bakar d tepi pantai d kuala perlis...
tapi aku x suka.....
sebab dah banyak kali aku dapat ikan mentah ...
bakar x sempurna....
kalau nak makan ikan bakar...
aku suka ke ziana ikan bakar...
kedai die dekat dengan petronas...
depan imigressen ke polis...aku pun x pasti...
sedap situ...

kalau nak western food...
semestinya ke Mai cafe..dekat santan......
happening western food die....
dan terbaru dengar kata ade kedai baru...
huski, dekat dengan c-mart arau....

kalau korang nak cendol paling sedap sekali...
orang pegi satu rumah nie...
sebelah stesen minyak esso kot....
situ ramai orang kerumun untuk beli nasi ganja..
hahahaha x bubuh dadah la...
nasi kuning, ayam goreng...
tapi part cendol die...best!!!!!

so,kalau datang perlis...
or datang padang besar..
singgah la.....

1 comment: