Tuesday, January 4, 2011

hipokrit or kurang ajar????

abis kelas jam 12.45.....
selepas buat latihan speaking dgn pu2a..
and kutip homework tahun lepas dan R&D dari group aku...

lenggang kangkung kilik fail nak balik pss...
alih-alih selisih dengan pompuan nie....
pompuan nie spesis mulut yg x ada insuran....
hidup die x senang kalau x boleh mengata org....
mulut die cukup suka melaga-lagakan org...
ramai cikgu, terutama cikgu lelaki x suka die

2 tahun lepas.....
dalam pss....
aku mcm biasa, lepak dengan cikgu halim dan bang din...
kalau sebut pss smktb, x de nama lain dah...
3 nama nie wajib keluar sekali....
the boss...cikgu halim..
the 2nd boss....bang din..
the 3rd boss...aku...
pompuan tu tgh lepak baca paper....
masa tu die baik dengan 3 org kami....
tetiba die buat satu statement (terlalu sensitif nak aku tulis)..
kitaorang diam je...
dah tau mulut die jahat, kitaorang x berani nak tokok tambah...

tetiba ...
esoknya, terkejut kitaorang bertiga...
ada org marah2...
pompuan tu dah tukar cerita...
statement yg awalnye die keluarkan....
bertukar menjadi statement dari kami bertiga....
adussss....
konfrantasi berlaku antara kami dan staff pejabat...
geram sungguh kami bertiga...
dah la kami rela terima dan baik dengan die.....
pikirkan dah org lain x berani nak baik dengan die...
ini balasan yg kami dapat....
nasib lah...reputasi mulut die dah memang buruk...
kitaorang berjaya juga lepas...

2011
"jupa, pompuan tu dok perburuk hang d pejabat."
"die cakap kuat2, saja nak bagi kak na dengar agaknya"
"biarlah kak na, mulut die. x kan saya nak p staple"...

bila selisih..
"u tau, papan nie la terbang kena tiup angin"...gemalai mulut die bersembang dgn aku...

aku????
aku buat bodoh......
tah la, mcm x dengar je ade suara sumbang nak berborak dengan aku....
aku jalan buat bodoh pegi ke pss.......


aku kurang ajar ke?????
x heran...janji aku bukan hipokrit macam die........
gamak betul hati budi die yg suci murni tu.....
mengata aku dengan kuat...bila jumpa.....mulut yg sama begitu ramah berbicara....

bluweeeekkkkkk!!!!!

No comments:

Post a Comment