Monday, August 2, 2010

escapism..


last saturday..selepas abis sume channel astro aku explore..
last2 aku settle for hindustand d tb2...
mak oi..punya lama x tgk cite hindustan...and aku pun x minat sangat hindustan...
tapi hari tu...mcm cite hindustan lain...plot die dciplak dari movie "i am sam"..
"i am sam" adalah lakonan sean pean dan dakota fenning...
sedih..seorang lelaki yg cacat cuba menentang mahkamah dari mengambil anak d bawah jagaannya...sedih citu tu...

so, aku pun cuba nak tgk hindustan punya version.....
siot tul....banyak buat aku sakit ati dari sedih..hehehehhehe
kata ajay devgan tu cacat...cakap gagap2, tangan ala2 sakit folio..
tapi...bila part menyanyi...sihat plak..siap bleh main gitar...hahhaa
xpe, aku sabar je...
tgk cite hindustan memang kena sabar....
tapi yg paling aku geram....ending die...
mudah je segala kekusutan d selesaikan...
shilpa shetty sebagai peguam ajay devgan sedar...die x mampu menang..
die x mampu membuktikan ajay devgan boleh jaga anak die...
bila watak shilpa sedang berfikir..aku pun terus teka..

"yes....now die akan bawa anak kecil itu untuk bagi keterangan...mcm movie sebenar"...

tapi....korang tau ape yg peguam die buat....

"tuan hakim, mahkamah x akan benarkan seorang yg cacat menjaga anak tersebut"
"tapi bagaimana kalau org cacat itu mempunyai isteri yg normal?"

hantu tul.......adaka si lawyer nie..p suruh assistant die register perkahwinan die dengan ajay devgan.....
bodo.....bodo.....bodo......bodo......bodo.........

itu la cite hindustan...tidak akan ade ending sedih..
adda org kata kalau ending sedih, penonton d india x suka...
ada yg marah sampai bakar pawagam.....

aku rasa...filem hindustan bagi penontonnya d india adalah satu bentuk escapism..
escapism dari penderitaan kehidupan mereka d alam realiti...
dengan membayar tiket dan selama 3 jam...mereka dapat menikmati satu bentuk kehidupan yg mereka ingin kan....
org miskin menewaskan org kaya.....
org lemah menewaskan org berpangkat......
org miskin berjaya bangkit dari kekecewaan dan terus berjaya......
mungkin terdetik d hati mereka....
one day, mereka juga mampu jadi seperti watak dalam cerita tersebut..

semua nie mcm satu confident booster untuk mereka...
aku percaya..sesuatu filem yg d hasilkan adalah d pengaruhi oleh latar tempat serta adat budaya penghasilnya....

so, sabtu haritu..aku sakit hati selepas tgk cite tu..
sakit hati sebab aku tau secara realiti benda bodo tu tidak berlaku d mahkamh kita.....
kalau benda bodoh mcm tu boleh buat......
senang kan kerje jadi lawyer dan hakim.....
ngeh..ngeh...ngeh...



aku nak tunggu hindustan ciplak cite shopaholic plak...sure berkoyan dan berpapan heroin die shopping saree

No comments:

Post a Comment