Saturday, October 15, 2011

fitnah

"biarlah apa yang org kata"
"lama-lama kebenaran akan keluar sendiri"
itu je ayat bang din..
tiap kali aku mengadu masalah...
bang din pembantu pss sekolah
aku 24/7 d pss...so sangat rapat dgn die

"duduk kejap, cikgu nak tanya"..kata pengetua
"betul ke cikgu dengar awak buat masalah d sekolah ### masa muet ritu?"
akhir nya soalan itu keluar juga
aku dah lama tahu sebab kak fad dah bagitau
pengetua bertanya pada die tentang benda ini ramadan yang lalu
malangnya kak fad tak tahu langsung cerita nie..x dapat die nak menolong
aku pun x pernah cerita kejadian itu, ...xkan aku nak bercerita
xde yang menarik pun berlaku
janji tugas aku dan ketua aku waktu tu selesai dengan baik
so
malas aku nak terus terjah pengetua menceritakan kebenaran...biarlah,
 i don't have to explain myself to her
aku dah letih dengan semua nie


aku diam kan....
kelakar sangat...kita buat kerje ikut peraturan.....tapi
rupanya ada mulut membuat fitnah bahawa aku melampau
semasa mengendalikan muet d sebuah sekolah
hehehe....ada org dah awal menyebar fitnah untuk menutup kesalahan diri
pantas aku menelefon debby, partner semasa kejadian
berjela debby memaki..geram die dgn fitnah yang aku kena tanggung ini

"let it be jupa, we had done nothing wrong...if they want the truth.. ask them to contact me!"

_______________*_______________

"cikgu, saya bertindak dan bertugas mengikut peraturan yang di tetapkan"
"lagipun saya bertugas berdua...saya bukan ketua waktu tu..x kan saya nak melampau sendiri?"
"kalau x percaya..ini no telefon debby; ketua saya waktu itu..cikgu tanya lah kejadian sebenar"

"ish..itulah..tapi kenapa org suka nak bubuh tahi pada nama awak?"
"itu hak diorang cikgu...saya malas nak amik tau..kerje saya banyak cikgu"
"nanti x siap kerje..org bubuh prestasi rendah plak"
aku cuba buat kelakar sinis dekat hujung tu


aku ada terbaca majalah solusi
akhir zaman, fitnah memang bermaharajalela
sampaikan fitnah d terima pakai sebagai kebenaran
terus aku berjumpa bang din; mengkhabarkan pertemuan terbaru dgn pengetua

"kan bang din dah cakap.."
"biarlah mulut diorang yg kita x boleh nak control"
"kita solat, doa agar kita d lindungi dan Allah memihak pada yang benar"

tenang



ehsan google








No comments:

Post a Comment