Saturday, October 15, 2011

babi








"teacher, tgk la, karya saya terpilih"
pendek je msg yg aku terima d inbox FB
datang dari budak nie..tuan punya blog BUDAK NIE

terus aku ke link yg die bagi...
suka aku karya (atau ayat yg die reka)
sangat tepat, padat, bermakna dan ringkas

"KEPADA BABI YANG SUKA MEMAKI"
"BAIK KAU MENULIS"

hehehehehheh............tapi betul x???
dari memaki x kena tempat dan gaya
lebih baik menulis..mungkin akan lebih bersopan dan lebih bernas

kenapa babi??
itu soalan aku nak tanya dekat budak nie...
kenapa bila kita geram dekat seseorang..kita suka kata babi dekat die?
kenapa bila kita marah dekat seseorang..kita suka kata babi dekat die?
dah jadi budaya kot d malaysia nie...
apa yg jahat dan kotor adalah babi

babi memberi konotasi yg sangat negatif pada masyarakat melayu selalunya...
tapi sekarang budak nie sudah menpersonifikasikan babi....
bayangkan babi menulis...
agak2 apa yg d tulis nya




1 comment:

  1. perkataan BABI memang sudah biasa dalam masyarakat kita..mungkin boleh menjadi adat suatu hari nanti???

    huhu

    ReplyDelete