Monday, September 6, 2010

checklist raya : hari isnin, 3 hari sebelum syawal

checklist ni aku buat sebab aku excited...
x pernah aku cuti banyak sebelum raya..
selalu, lagi 2 hari nak raya baru leh balik kampung.....

tahun nie..
sempena ada blog..aku nak rakam dan rekod..
setiap aktiviti 1494, Jalan Maju...menjelang raya....
sebab hari raya bagi kitaorang tetap best dan penting..
even semua dah besor dan tua2 remaja....hahahahah

1.0 aku dengan gemuk kena tahan serangan nyamuk.....
kerana hjh norriah masih x pasang lagi langsir2 dan tirai...
so, riang ria la nyamuk menembusi tingkap dan jaring2 nyamuk.....

2.0 hari nie shopping baju cikman...
ustazah dengan anak nya, alya ikut sama...
yg best, cikman masuk fitting room, mencuba baju2..
aku terjah masuk sama dengan alya....hahahahahah
hairan gila semua orang dekat situ...
seorang lelaki dewasa, masuk fitting room bersama sorang wanita dan kanak2..
apakah yg mereka buat d dalam?? heheheheheh

3.0 selepas sunway carnival....
ke tempat tujuan utama hjh norriah dan ustazah....
ke kedai A to Z, kedai bunga.....
benda beli bunga nie kena beli senyap2....
sebab pakya x suka...bagi die, bunga tu tempat nyamuk berkumpul hahahahah
hahahahh hjh norriah buat muka rilek je balik tadi...
yelah, gubahan bunga yg tempah dengan ustazah...esok baru siap...
muka x bersalah je...heheheheh

4.0 baju kurung yg d tempah...selamat sampai ke tangan..
tanpa cacat cela.....
satu benda yg org lelaki x paham pasai org perempuan dengan baju kurung...
baju kurung nie bukan semua org boleh buat....
bukan boleh main gunting je and jahit terus.....
kena tgk bunga die...kena tgk urat kain die....
kena tgk susun letak bunga supaya masuk cantik je tangan dengan badan....
renyah tau.....
tambah tahun nie tailor kegemaran kitaorang x sihat...
so guna tailor baru.....
nasib baik....pandai die ambik dan susun bunga.....
so, tragedi baju raya x siap mcm tahun lepas...tidak akan berulang....

5.0 cuyah berbuka dalam bas rapid...
selepas aku dan cikman..cuyah adalah anak hjh norriah yg ke3 akan pulang beraya...
bas jam 9.30mlm dan d jangka sampai jam 1.30 pagi...
pakya n hjh norriah ada kiamullai..so tugas aku amik cuyah...
mengenangkan pulang nya anak2 hjh norriah...
teringat cerita hjh norriah tentang opah sebelum arwah meninggal...
tiap2 hari die tanya mother;

"anak-anak ko semua sampai dah?".....
"belum lagi mak," jawab mother sambil senaraikan siapa yg belum sampai...

sampai lah org terakhir; housemate aku dari kodiang sampai....
"anak-anak ko semua sampai dah?"
"ye, semua balik dah".....
dan malam tu, sebelum waktu sahur, opah meninggal dunia dalam tidur....


so...
checklist raya; hari isnin, 3 hari sebelum syawal stop sini dulu...
ingat nak buh gambar aksi kitaorang dalam fitting room....
tapi nanti....ade org superimpose plak cikman....auwwwww...




1494, Jalan Maju......hotel 5 Bintang yg best......

No comments:

Post a Comment